معاونت آموزش ، پژوهش و فناوری

شنبه 02 مرداد 1400
معاونت آموزش، پژوهش و فناوری میزبان اداره کل روابط عمومی جمعیت هلال احمر

مبنای آموزش تکراراست/ تولید محتوا با چاشنی هنر

معاونت آموزش، پژوهش و فناوری صبح امروز در سالن جلسات خود میزبان مدیرکل روابط عمومی و جمعی از مدیران این اداره کل بود.

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش، پژوهش و فناوری، دکتر رحمانی در جلسه ای که به منظور بررسی روند همکاری ها در جهت تسهیل و تسریع در ارائه آموزش های همگانی با مدیرکل و جمعی از مدیران اداره کل روابط عمومی تشکیل شده بود بر تلاش برای افزایش تاب آوری و میزان آگاهی جامعه تأکید کرد.
معاون آموزش، پژوهش و فناوری با اشاره به درصد پایین تاب آوری جامعه گفت: اگر چه این معاونت از لحاظ تولید محتوا کارهای بسیاری انجام داده است و در جهت کاهش مخاطرات و کمک های اولیه گام های خوبی برداشته است اما هنوز آگاهی مردم کافی نبوده و امیدواریم با همکاری اداره کل روابط عمومی به گروه های هدف بیشتری دسترسی پیدا کنیم.
او با درخواست از صدا و سیما برای افزایش آگاهی جامعه و آمادگی در برابر حوادث و بلایا گفت: لازم است با استفاده از ظرفیت صدا و سیما این آموزش ها در تمام شبکه های موجود و در ساعات پربازدید و پر بیننده به صورت مکرر پخش گردد زیرا مبنای آموزش تکرار است.
دکتر رحمانی با تأکید بر لزوم آمادگی مردم در حوادث و بلایا گفت: عده ای معتقدند که  مطرح نمودن مباحث آمادگی در برابر مخاطرات ممکن است منجر به ترس و اضطراب در جامعه شود که باید در پاسخ به ایشان گفت ترس منطقی، آگاهانه و حکیمانه بسیارخوب و  موجب آمادگی مردم در برابر مخاطرات خواهد شد.
روح الله استاک، مدیرکل روابط عمومی جمعیت هلال احمر با اشاره به یکسری مشکلات ساختاری که بدون در نظر گرفتن امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی لازم برای انجام تکالیفی که بر عهده جمعیت هلال احمر گذاشته شده است گفت:  یکسری مشکلاتی وجود دارد که موجب می شود ما نتوانیم به اهداف مورد نظرمان برسیم و آن تکالیفی است که مدیریت بحران بر دوش جمعیت هلال احمر که یک نهاد غیر دولتی است  گذاشته است و این نشان می دهد که ماهیت هلال احمر را در نظر نگرفته است. 
او افزود : طرف دیگر مشکلات ساختاری در خود جمعیت هلال احمر هم وجود دارد شما میدانید که در حال حاضر عصر، عصر رسانه است، ما در دوران بی زمانی و بی مکانی هستیم این بی زمانی و بی مکانی با استفاده از مدیریت رسانه معنا پیدا می کند بعد ما لوازم این مدیریت رسانه را ندیده ایم و وقتی که تمام این ها را کنار هم بگذاریم مشخص است که به اهداف مدنظر نمی رسیم اما با وجود تمام این مشکلات باید چشم اندازی واقع گرایانه داشته باشیم  و این چشم انداز واقع گرایانه باعث می شود که اگر نتوانستیم به تمام اهدافمان  برسیم دلسرد نشویم.
مدیرکل روابط عمومی جمعیت هلال احمر عملکرد معاونت آموزش در سالهای اخیر را هم از لحاظ تولید محتوا و هم همکاری با اداره کل روابط عمومی خوب ارزیابی کرد و گفت: ما هم از تمام ظرفیت خود برای ارائه آموزش های همگانی و دیگر آموزش ها استفاده می کنیم.
بنا بر این گزارش، تأکید بر ضرورت ارتباط دو سویه مردم با معاونت آموزش برای خروج از آموزش های تئوری و رفتن به سمت آموزش های عملی در فضای مجازی، تأکید بر برند سازی و تولید محتوای جذاب، بازنگری در فرآیند سازی تولید محتوا و مرور روش های تولید محتوا، ارائه و تولید محتوا با چاشنی هنر، استفاده از روش های متنوع آموزشی از جمله تولید بازی های مختلف سریال ها و یا تولیدات فان از جمله مواردی بود که توسط مدیران کل و مدیران بخش های مختلف معاونت آموزش، پژوهش و فناوری و اداره کل روابط عمومی جمعیت هلال احمر مطرح شد و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
کلمات کلیدی
prm روابط عمومی
تهیه کننده:

prm روابط عمومی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *